הורדת טריילר הפעל סאונד בטל סאונד
הפעל סאונד בטל סאונד

סרטי יונייטד קינג מציגים:

"אישה עובדת" Working Woman

"בעוד הוליווד טרם יצרה סרט שמשקף את עידן #MeToo,
ישראל כבר הקדימה אותה עם סרט קולע בנושא"

(John Anderson, לוס אנג'לס טיימס)

20.6 בבתי הקולנוע

אישה עובדת

סרטה של מיכל אביעד

בהשתתפות לירון בן-שלוש, מנשה נוי ואושרי כהן

בבתי הקולנוע החל מ-20.6.19 בהפצת סרטי יונייטד קינג

דרמה עכשווית ורלוונטית לימינו המספרת על אורנה (לירון בן-שלוש), אם צעירה ואמביציוזית הנחושה להצליח בעבודתה החדשה בחברת נדל"ן, וזאת מבלי לשלם את המחיר שדורש הבוס שלה בני (מנשה נוי). חייה בעבודה הופכים לבלתי נסבלים, מכיוון שבני מעריך ומקדם אותה אבל גם מטריד ומנסה לפתות אותה. בינתיים, המסעדה החדשה שפתח עופר בעלה (אושרי כהן) לא מתרוממת, ואורנה הופכת למפרנסת העיקרית לשלושת ילדיהם. כשעולמה מתנפץ, היא נאלצת לאסוף את השברים ולהילחם לבד ובדרכה שלה על עבודתה ועל ערכה העצמי.

הסרט "אישה עובדת" הוקרן בבכורה ישראלית בפסטיבל הקולנוע ירושלים ובבכורה צפון אמריקאית במסגרת היוקרתית של פסטיבל טורונטו Contemporary World Cinema, והשתתף במסגרות רשמיות של פסטיבלים בינלאומיים רבים ביבשות שונות כולל שיקגו, וורשה, טוקיו, גואה, גטבורג, פנמה, מיל וואלי בארה"ב, בוסאן בדרום קוריאה ונוספים. טרם עלייתו לאקרנים בישראל, הסרט מופץ בבתי הקולנוע בארה"ב וצרפת ונמכר להפצה למדינות רבות נוספות. "אישה עובדת" קיבל ביקורות משבחות בין היתר בניו יורק טיימס, אל.איי טיימס, לה פיגארו, וול סטריט ז'ורנל, וושינגטון פוסט ועוד.

 

על הבמאית:

זה סרטה העשירי של מיכל אביעד (ירושלים, 1955), במאית, תסריטאית ומפיקה, פרופסור בבית הספר לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת ת"א. אביעד יצרה שורה של סרטים דוקומנטריים ועלילתיים בשלושת העשורים האחרונים, הראשון בארה"ב והשאר בישראל. סרטיה אשר זכו להערכה רבה בארץ וברחבי העולם, עוסקים בתופעות חברתיות-פוליטיות מנקודות מבט של נשים, חלקם שופכים אור על נושאים שעד לאותה העת לא זכו לחשיפה. "אישה עובדת" הוא סרטה העלילתי השני לאחר "לא רואים עליך" מ-2011, שזכה לפרס בקטגוריה הפנורמית בפסטיבל ברלין, בשני פרסים לרבות פרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל חיפה ובפרסים נוספים בפסטיבלים ברחבי העולם.

 

ישראל 2018 | 93 דקות | עברית | כתוביות בעברית ובאנגלית

פוסטר

תמונות

באדיבות סרטי יונייטד קינג

‏‏לירון בן שלוש בסרט אישה עובדת צילום דניאל מילר
לירון בן שלוש ומנשה נוי בסרט אישה עובדת צילום דניאל מילר
אישה עובדת, צילום דניאל מילר
לירון בן שלוש ומנשה נוי בסרט אישה עובדת צילום דניאל מילר
אושרי כהן, לירון בן שלוש, מנשה נוי בסרט אישה עובדת צילום ורד אדיר
אושרי כהן, מנשה נוי ולירון בן שלוש בסרט אישה עובדת צילום ורד אדיר
אישה עובדת, צילום ורד אדיר
לירון בן שלוש ומנשה נוי בסרט אישה עובדת צילום דניאל מילר
מיכל אביעד, צילום פרטי
מיכל אביעד צילום מיכל היימן
הצג את כל התמונות >>
<< הסתר

דבר הבמאית

מיכל אביעד

סרטי העלילתי הראשון "לא רואים עליך" (2011) עם רונית אלקבץ ויבגנייה דודינה, עסק בטראומת אונס שעולה מחדש שנים רבות לאחר הפשע. האנס בסרט, גבר זר לקורבנותיו, התנפל על נשים צעירות במרחבים ציבוריים, איים על חייהן ואנס אותן. אותו אנס סידרתי היה מוגדר כאנס גם בתקופת המקרא. הסרט שהתמקד במקרה קיצוני ולא שיגרתי, הפגיש אותי עם שורדות מנעד עצום של מקרי התקפות מיניות. רציתי להבין את המנעד הזה והחלטתי להתמקד ב"אישה עובדת" בהטרדה מינית שרובה מתקיימת בתחום האפור. תחום שהחוק והדיון הציבורי מתלבטים בו.

חיפשתי סרטי קולנוע על הטרדה מינית של הבוס בעבודה, אבל לתדהמתי, למרות שהתופעה זוכה לדיון ציבורי ער כבר עשרים שנה, ולמרות שבמדינות המערב (כולל ישראל) נחקקו מאז שנות ה-90 חוקים נגד התופעה – לא מצאתי סרטים רלוונטים. הסרט היחידי שמצאתי הוא Disclosure , "חשיפה", משנת 1994, של בארי לוינסון – ובו, הגיבור הוא קורבן של תביעת שווא.

פרויקט קולנועי מתחיל אצלי מהצורך להבין. למרות שקראתי עדויות, שוחחתי עם חברות וחוויתי הטרדות מיניות – רציתי לגעת במהות החמקמקה של יחסי הכוח בין מטריד ומוטרדת: מה המרחק בין הגוף של הבוס וזה של העובדת ואיך וכמה הם מתקרבים ומתרחקים זה מזו, מה הם אומרים ומתי הם שותקים, מה טיבם של המבטים ביניהם ואיך מבינים השניים את גווני הגוונים של המסרים המילוליים והפיזיים זה של זו. אלו פרטי יחסים בין בני אדם שאפשר להבין לעומקם רק דרך קולנוע.

שרון אייל אזולאי, מיכל ויניק ואני כתבנו את התסריט מתוך ניסיונותינו כשלוש נשים שתמיד עבדו לפרנסתן, מגדלות ילדים, אמביציוזיות ומתפקדות. אילו היינו אורנה, היינו מתמודדות בדומה אליה. חשבנו על הסרט כקומדיה רומנטית הפוכה. כמו בקומדיה רומנטית, אנחנו יודעים מה יקרה, אבל לא איך ומתי זה יקרה.

העבודה עם לירון בן שלוש, מנשה נוי ואושרי כהן התחילה, ממש כמו עבודתי בסרטים דוקומנטריים, משיחות נפש ארוכות. דיברנו על עצמנו, על הטרדות מיניות, ועל ניסיונותינו באהבה ובחיים. בעזרת האינטימיות שיצרנו ותחקיר משותף, בנינו את הדמויות צעד אחר צעד. כשהגענו לצילומים, השחקנים הכירו כל פרט בדמויות לעיתים טוב יותר ממני. לכולנו היה חשוב ליצור גיבורים רב ממדיים שאינם נבלים או קדושים, אלא דמויות שאנחנו מכירים.

דניאל מילר ואני צילמנו את הסרט בטייקים ארוכים שמאפשרים להבחין בגווני הגוונים של התנהגויות הגיבורים, בתגובות ולא רק ברפליקות, במתח שמתבטא לא רק במילים אלא גם בגוף, במתח ובשתיקות בתוך הדיאלוג. הסרט צולם משתי נקודות תצפית: זו של הגיבורה המאפשרת הבנה והזדהות, וזו של הבמאית המייצרת גם עדות ליחסים בין השלושה וגם חשיפה של הערכים התרבותיים בתוכם כולנו חיים. בעבודת העריכה עם נילי פלר חידדנו והדגשנו את העקרונות האלה.

אני מושפעת מסרטיהם של במאים כאחים דרדן, מארן אדה, קירוסטאמי, כריסטיאן מונג'יו, אנדריאה ארנולד, שנטל אקרמן ואחרים – במאים שמתמודדים כל אחד בדרכו הקולנועית, באופן ביקורתי, עם הניואנסים האינסופיים של ההתנהגות האנושית. אני רואה את עצמי גם בסרטי הדוקומנטריים וגם בסרטי העלילתיים כבמאית הפועלת בתוך הזרם ההומניסטי-ראליסטי של הקולנוע. זרם זה במיטבו הוא כמובן גם פמיניסטי. בכל אחד מסרטי, אני רוצה להביא את הצופים קרוב ככל האפשר למציאות כפי שאני רואה אותה.

ביקורות

"נפרש כמו מותחן פסיכולוגי, שתוך הידוק לפיתתו לוכד את השתלטותה האיטית של הטרדה מינית על חייה של אישה".

- Ben Kenigsberg, ניו יורק טיימס

"דרמה ישראלית מעולה, אחד מהסרטים הטובים ביותר השנה".

- Critics' Pick, לוס אנג'לס טיימס

"מפיל מהכיסא, מצוין בכל קנה מידה ולא יכול להיות יותר רלבנטי מזה. מתוחכם, מלא תובנות וחודר לעצמות".

- Kenneth Turan, לוס אנג'לס טיימס

"סרט עוצמתי וחשוב ביותר שילווה אתכם הרבה זמן, משחק יוצא מן הכלל, מבויים בכישרון רב ובחוכמה, לא להחמיץ. 5 כוכבים".

- אלברט גבאי, סינמה אקשן

"מראה באופן מאיר עיניים וריאליסטי במיוחד, את המצב שיותר מדי נשים מוצאות את עצמן בתוכו. לוכד במיומנות את זדוניותה של התופעה".

- Vanessa H. Larson, וושינגטון פוסט

"דרמה עוצמתית הנמנעת ממלודרמתיות ומונעת מהתבוננות שקטה שגורמת לנו לא פעם להתפתל בכיסא".

- Denis Harvey, וראייטי

"הופעה רבת עוצמה של לירון בן-שלוש המתוחכמת והמבטיחה. דרמה עוצמתית שבוערת על אש קטנה, ללא רגעים קולניים ומוחצנים אליהם היתה עלולה להיכנע".

- הוליווד ריפורטר, Elizabeth Kerr

"דרמת ממוקדת שלא היתה יכולה להגיע בעיתוי נכון יותר. המשחק מעולה והמצלמה החקרנית של דניאל מילר קשובה לשפת הגוף בין השחקנים".

- Wendy Ide, סקרין דיילי

"הישג מרשים של מיכל אביעד בדרמה אפקטיבית. המשחק של הגיבורים מצוין ולירון בן-שלוש משכנעת במיוחד בתפקיד שעלול היה להיות לא יותר מקלישאה".

- Joe Morgenstern, וול סטריט ג'ורנל

"מומלץ לכל גבר לצפות כדי להבין מה חווה מחצית האוכלוסיה שעל הפלנטה".

- Try Burr, בוסטון גלוב

"מלא מחשבה, עכשווי, כל רגע מצביע על חמלה עמוקה. סרט מרובה רבדים בעידן ה-MeToo".

- סן פרנסיסקו כרוניקל, Elizabeth Weitzman

"חזק ומתוחכם. לירון בן-שלוש מציגה אלגנטיות ואינטליגנציה תוססת בסגנון אודרי הפבורן".

- Marie-NoëlleTranchant, לה פיגארו

"אביעד מפרקת באופן מושלם את תחושת הכוח של הבוס. המתח לא מרפה והדמויות מתפתחות באופן מורכב".

- Mathilde Blottiere, טלרמה

"מסקרן ומתכתב באופן בוגר ורלוונטי עם תנועת ה- MeToo. דמותה של לירון בן-שלוש המצוינת מעוצבת בקווים מדויקים, מנשה נוי בטוב שבתפקידיו".

- שמוליק דובדבני, Ynet

"מיכל אביעד הצליחה לשרטט ביעילות את מה שכמעט אף פעם לא נראה על המסך. מנשה נוי מגלם את דמותו היטב ולירון בן-שלוש מציגה משחק מדויק, כזה שמצליח להעביר באמצעות מחוות מינימליות מצב נפשי רב רבדים. 4.5 כוכבים".

- נירית אנדרמן, הארץ

"סרט שמקדים את זמנו, תצוגות משחק מרשימות של לירון בן-שלוש. מנשה נוי ואושרי כהן. מחויבותה רבת השנים של מיכל אביעד לבחינה מעמיקה של נשיות ישראלית מעידה כי היא לא רק מגיבה לרוח הזמן - היא מסייעת להגדיר אותה בסרטיה".

- נטע אלכסנדר, הארץ

"הדרמה הכי רלוונטית ואקטואלית שאפשר לחשוב עליה כרגע. לירון בן-שלוש ומנשה נוי מצוינים".

- אבנר שביט, וואלה

"הופעה חזקה של שלושת השחקנים – לירון בן שלוש הנהדרת, מנשה נוי בדמות מהנה ומפחידה בו זמנית ואושרי כהן שמייצר אמינות ומנעד רגשי גדול. הסרט, שמציג לאורך כל אורכו אחידות ברמה ובסגנון ואינטנסיביות של חווית צפייה, יוצא בתקופה בה הנושא שהוא מציב במרכזו הוא אקטואלי, אבל איכותו הקולנועית עושה יותר מללכוד את הרגע הפוליטי הנוכחי – היא מעלה לתודעה את הנושא דרך סיפור אנושי מדויק".

- עופר ליברגל, אתר סריטה

הצג את כל הביקורות >>
<< הסתר

צוות

בימוי:

מיכל אביעד

 

בהשתתפות:

לירון בן-שלוש

מנשה נוי

אושרי כהן

עירית שלג

דורית לב ארי

ז'יל בן דוד

קורין חייט

 

תסריט:

שרון אייל-אזולאי

מיכל ויניק

מיכל אביעד

 

צילום:

דניאל מילר

 

עריכה:

נילי פלר

 

 

 

עיצוב פסקול:

אביב אלדמע

 

עיצוב אמנותי:

אייל אלחדד

 

הפקה:

איילת קייט

אמיר הראל

משה אדרי

לאון אדרי

 

אורך:

93 דקות

 

שנת הפקה:

2018

 

ארץ הפקה:

ישראל

 

 

שפה:

עברית

 

תרגום:

בעברית ובאנגלית

 

מקור:

למה הפקות

יונייטד קינג

M-Appeal

 

גופים תומכים:

קרן יהושע רבינוביץ לאמנויות

סרטי יונייטד קינג

מפעל הפיס

ברברה דובקין

 

הפצה:

סרטי יונייטד קינג

 

 

הצג את כל יוצרי הסרט >>
<< הסתר